Ένα
πλήρες πρόγραμμα για την ανάπτυξη του Αγροτικού, Εμπορικού και Διατροφικού
Τομέα της Κεντρικής Μακεδονίας παρουσίασε την Πέμπτη ο συνδυασμός «Περιφέρεια
Πρωταθλήτρια» σε εκδήλωση με θέμα «Αναδεικνύουμε τη Γαστρονομική Κουλτούρα της
Κεντρικής Μακεδονίας», που πραγματοποιήθηκε στα Γιαννιτσά.
Το
πρόγραμμα, που παρουσίασε ο πρώην βουλευτής και δήμαρχος Βόλβης Δημήτρης
Γαλαμάτης, προβλέπει να εστιάσει η αγροτική παραγωγή σε προϊόντα με ανώτερα
ποιοτικά χαρακτηριστικά, και να
δοθεί έμφαση στη πιστοποίηση τους με σήματα
ανώτερης ποιότητας, γεωγραφικής ένδειξης, κλπ. Αποτελεί μια… απάντηση για την
έλλειψη ουσίας που χαρακτηρίζει την απερχόμενη διοίκηση της Περιφέρειας και
ειδικά όσον αφορά στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για το ‘’Καλάθι των Αγροτικών
Προϊόντων’’.
Πρόκειται
για ένα σχέδιο που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2010 από το Υπουργείο
Αγροτικής Ανάπτυξης και το οποίο έγινε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα λίγο αργότερα.
Σήμερα όμως, η Κεντρική Μακεδονία είναι ίσως η μόνη Περιφέρεια της χώρας που
δεν έχει έτοιμο το καλάθι αυτό. Η Κρήτη το έχει φτιάξει από το Σεπτέμβριο του
2011. Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας από το 2012 και μάλιστα επεκτάθηκε και στο Ηλεκτρονικό
Καλάθι των Προϊόντων της στο Ίντερνετ. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας το τρέχει
από τα μέσα του 2013. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει ολοκληρώσει τον διαγωνισμό
για το Ηλεκτρονικό Καλάθι και μάλιστα παρέλαβε προσφορές για τη δημιουργία του
από 11 εταιρίες την προηγούμενη εβδομάδα. Τα έργα γύρω από το «Καλάθι» έχει
βγάλει σε διαγωνισμό και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
Μιλώντας
στην εκδήλωση, ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Γιάννης
Ιωαννίδης τόνισε ότι το σχέδιο της «Περιφέρειας Πρωταθλήτριας» αποτελεί μία
συγκεκριμένη, κοστολογημένη και μεθοδικά προετοιμασμένη αλλά και πλήρη πρόταση
για τη δημιουργία της «Γαστρονομικής Ταυτότητας» της Μακεδονίας. «Είναι ένα
συγκεκριμένο παράδειγμα για τον τρόπο που εμείς επιτελούμε το έργο μας.
Ψάχνουμε την ιδέα, φτιάχνουμε την ομάδα για να την οργανώσει σωστά και στη
συνέχεια την παρουσιάζουμε στους εμπλεκόμενους φορείς, όπως κάνουμε σήμερα εδώ.
Δε θεωρούμε ότι γνωρίζουμε τα πάντα, ούτε έχουμε τις μαγικές λύσεις για όλα.
Για το λόγο αυτό, φτιάχνουμε ομάδα, συζητάμε το πρόγραμμά μας με τους ειδικούς
και την συνδιαμορφώνουμε. Πέρασαν οι εποχές που οι πολιτικοί τα ήξεραν όλα.
Εμείς προετοιμαζόμαστε, συζητάμε, συνδιαμορφώνουμε θέσεις και μετά τις
εξαγγέλλουμε», υπογράμμισε.
Ακολουθεί
παράγραφος που δεν είχε συμπεριληφθεί στο πρώτο δελτίου Τύπου:
Από την πλευρά του υποψήφιος
αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς και γενικός διευθυντής της Ένωσης Αγροτικών
Συνεταιρισμών Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιαννόπουλος τόνισε: «Αξιοποιούμε με κάθε
τρόπο σε όλους τους νομούς τις δυνατότητες που έχουμε για την αγροτική
ανάπτυξη». Ο ίδιος αναφέρθηκε επίσης στο γεγονός, ότι στο Κιλκίς είχε γίνει
Φεστιβάλ Γαστρονομίας με τοπικά προϊόντα, στο οποίο η απερχόμενη διοίκηση της
Περιφέρειας δεν είχε καμία συμμετοχή και πρότεινε να γίνονται σε κάθε νομό υπό
την αιγίδα της Περιφέρειας γαστρονομικά φεστιβάλ.
Αναλυτικά,
σύμφωνα με το σχέδιο του συνδυασμού, η εστίαση της αγροτικής παραγωγής σε
προϊόντα με ανώτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά και η πιστοποίησή τους με σήματα
ανώτερης ποιότητας, γεωγραφικής ένδειξης, κλπ, θα έχει ως αποτέλεσμα να
αποκτήσουν αυτά τα προϊόντα πλεονέκτημα στο άνοιγμα ή την επέκταση τους σε
απαιτητικές και εκλεκτικές αγορές (Αραβικές, βόρεια Ευρώπη, Κίνα, Ιαπωνία,
Ρωσία).
Επίσης,
σύμφωνα με το σχέδιο, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας:
-
Προχωρά άμεσα στην πλήρη καταγραφή ανά
προϊόν και παραγωγό σε όλη την Κεντρική Μακεδονία και συντάσσει Ειδικό Μητρώο
-
Αναλαμβάνει εκστρατεία ενημέρωσης του
αγροτικού πληθυσμού σχετικά με τις προκλήσεις αυτού του εγχειρήματος
-
Δεν αφήνει κανέναν αγρότη και κυρίως κανένα
νέο αγρότη να ψάχνει μόνος του αυτές τις ευκαιρίες
-
Συνάπτει συνεργασίες με σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ
της ΠΚΜ προκειμένου να ενισχύσει τις προσπάθειες για βελτίωση της ποιότητας και
αύξησης της παραγωγικότητας των αγροτικών μας προϊόντων
-
Αναλαμβάνει πρωτοβουλία προώθησης και
προβολής των αγροτικών προϊόντων με στοχευμένες παρουσίες σε εκθέσεις στην
Ελλάδα και το εξωτερικό
Κατά
την παρουσίαση έγινε ξεχωριστή αναφορά σχετικά με το τι κερδίζει από την
εφαρμογή αυτής της πολιτικής η κάθε κατηγορία πολιτών της Κεντρικής Μακεδονίας
και συγκεκριμένα οι αγρότες, οι επαγγελματίες τουρισμού, οι εξαγωγείς και οι
καταναλωτές. Τονίστηκε ακόμα ότι η Κεντρική Μακεδονία θα αποκτήσει για πρώτη
φορά μια πολύ ισχυρή αγροδιατροφική ταυτότητα.
Ακολουθεί
ενδεικτικός κατάλογος προϊόντων ανά ΠΕ:
Χαλκιδική
- Αγουρέλαιο Χαλκιδικής
(ΠΟΠ)
- Πράσινες Ελιές
Χαλκιδικής (ΠΟΠ)
- Ελαιόλαδο Γαλανό
Μεταγγιτσίου Χαλκιδικής (ΠΟΠ)
- και άλλοι τύποι ελιάς
- Άγρια μανιτάρια
- Τσίπουρο από κούμαρο
και φρούτα δάσους και μέλι
- Μέλι
Θεσσαλονίκη
- Ρύζι
- Λαχανικά
- Τομάτα Επανωμής
- Πιπεράκι Μακεδονίας
- Κολοκυθάκι Αγ.
Παρασκευής
- Μελιτζάνα Λαγκαδά
- Μπάμιες
- Ρίγανη
Σέρρες
- Ανάπτυξη κτηνοτροφίας
κυρίως στο τομέα του κρέατος στον
οποίο η Ελλάδα είναι πολύ ελλειμματική
- Χοιρινό
- Βόειο
- Θερμοκηπιακές
καλλιέργειες
Ημαθία
- Ροδάκινα Νάουσας
(ΠΟΠ)
- Κεράσια τραγανά
Ροδοχωρίου (ΠΟΠ)
- Αποξηραμένα φρούτα με
χρήση γεωθερμίας
Πέλλα
- Λάχανα
- Μαρούλια
- Αγριοκέρασα
Πιερία
- Ακτινίδιο Πιερίας ΠΓΕ
- Ιχθυοκαλλιέργεια
γλυκού νερού με νέα είδη (γαρίδες γλυκού νερού, καραβίδες)
Κιλκίς
- Σκληρό σιτάρι
- Πρωτεινούχες
ζωοτροφές (κτηνοτροφικό ρεθύβι, κουκί)
- Αρωματικά φυτά
(δάφνη, ρίγανη, λεβάντα, δενδρολίβανο κλπ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου