Τρίτη 30 Ιουλίου 2013

Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.: Νομικές συμβουλές προς τους Σχολικούς Φύλακες



Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.: Νομικές συμβουλές προς τους Σχολικούς Φύλακες
Η διαθεσιμότητα περίπου 6.000 εργαζόμενων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Σχολικοί Φύλακες και Δημοτικοί Αστυνομικοί), οδήγησε στις παρακάτω νομικές συμβουλές της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., εν αρχή για τους Σχολικούς Φύλακες, σύμφωνα με τις οδηγίες της Δικηγόρου Αθηνών, Μαρίας-Μαγδαληνής Τσίπρα. «Στις 23-7-2013 δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ.-ΤΕΥΧΟΣ Α΄-ΑΡΙΘΜ. ΦΥΛΛΟΥ 167/23-7-2013 ο Ν.4172/2013, «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Ν.4046/2012, του Ν.4093/2012 και του Ν.4127/2013 και άλλες διατάξεις», με τον οποίο τίθενται σε διαθεσιμότητα μεταξύ άλλων και οι Σχολικοί Φύλακες.

Στη συνέχεια ακολούθησε η με αριθμ. πρωτ.: ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/1/20845/24-7-2013 εγκύκλιος του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με την οποία δόθηκαν οδηγίες στις υπηρεσίες για την εφαρμογή των διατάξεων, που αφορούν στους Σχολικούς Φύλακες και στο τεχνικό προσωπικό της Διεύθυνσης Κρατικών Οχημάτων. 
Σύμφωνα με την πιο πάνω εγκύκλιο μέχρι τις 31 Ιουλίου 2013 οι οικείες Διευθύνσεις καλούνται:
1. Να διασταυρώσουν τις περιπτώσεις των υπαλλήλων, που εξαιρούνται από την διαθεσιμότητα, δηλαδή:
α. Υπάλληλοι που είναι ανάπηροι σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνοικατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του Ν.1910/1944 (Α΄ 229), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 του Ν.3454/2006 (Α΄ 75), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του Ν.1910/1944, συνοικούν με αυτόν και ανήκουν στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει.
β. Υπάλληλοι των οποίων οι σύζυγοι ή τέκνο που ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε. και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ, και συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%.
γ. Υπάλληλοι οι οποίοι, δυνάμει Νόμου ή δικαστικής αποφάσεως ασκούν κατ’ αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα τέκνου, που συνοικεί με αυτόν και ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., όπως ισχύει, και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ.
δ. Υπάλληλοι των οποίων ο σύζυγος ή η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα δυνάμει του παρόντος Νόμου.
ε. Υπάλληλοι οι οποίοι έχουν ορισθεί δικαστικοί συμπαραστάτες δυνάμει δικαστικής αποφάσεως και συνοικούν με τον συμπαραστατούμενο ο οποίος έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ.
2. Να εκδώσουν τις διαπιστωτικές πράξεις για θέση σε διαθεσιμότητα των υπολοίπων και να επικαιροποιήσουν τη βάση του Μητρώου Μισθοδοτούμενων Ελληνικού Δημοσίου (Απογραφή) με τα στοιχεία εκείνα των υπαλλήλων, που τίθενται σε καθεστώς διαθεσιμότητας.
Μετά από την ανωτέρω εγκύκλιο, αυτό που θα πρέπει να περιμένουν οι Σχολικοί Φύλακες είναι να τους κοινοποιηθεί μια διαπιστωτική πράξη διαθεσιμότητας και βεβαίως με το ίδιο ή διαφορετικό έγγραφο να κληθούν να παραδώσουν τα κλειδιά των Σχολείων, καθώς και οποιοδήποτε άλλο υλικό διαθέτουν στην κατοχή τους.
Είναι προφανές, ότι οι υπάλληλοι πρέπει να αρνηθούν να παραλάβουν τις διαπιστωτικές πράξεις. Αν δεν τις παραλάβουν δεν υπάρχει καμία δυσμενής συνέπεια εις βάρος του υπαλλήλου. Απλώς θα αναγκαστούν να την στείλουν στο σπίτι με Δικαστικό Επιμελητή. Όσοι «αναγκαστούν» να τις παραλάβουν θα υπογράψουν«με επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος» και στη συνέχεια να παραδώσουν όποιο υλικό έχουν στα χέρια τους μόνο με την υπογραφή πρωτοκόλλου παράδοσης- παραλαβής, στο οποίο και πρέπει να ζητηθεί να καταγράφεται ακριβώς, ότι παραδίδεται και ότι ελέγχθηκαν οι χώροι του σχολείου, στους οποίους δεν υπάρχει καμία ασυνήθης φθορά. Οι Σύλλογοι-Μέλη της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. καλούνται να παρέμβουν στις Δημοτικές  Αρχές αλλά και στα Δημοτικά Συμβούλια ώστε με αποφάσεις τους να αρνηθούν την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων, καθώς έρχονται σε αντίθεση με το άρθρο 102 του Συντάγματος.
Σε πολλούς Δήμους έχει προταθεί εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής, να συσταθούν Κοινωφελείς Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.) από τους «διαθέσιμους Σχολικούς Φύλακες», προκειμένου να αναληφθεί το έργο της φύλαξης των σχολείων. Στο σημείο αυτό, αναφέρουμε την αντίθεσή μας, καθώς αποτελούν την πιο ακραία μορφή νεοφιλελεύθερης πολιτικής με μοναδικό στόχο τη διάλυση των κοινωνικών υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τη μεταφορά τους στον Ιδιωτικό Τομέα. Θύματα αυτής της ιδιωτικοποίησης δεν θα είναι μόνο οι πολίτες αλλά και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που θα λειτουργούν υπό συνθήκες ενός σύγχρονου δουλεμπορίου, χωρίς εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, με επισφαλή και περιορισμένο χρόνο εργασίας, καθώς μπροστά στον τρόμο της ανεργίας θα συνεχίσουν να δέχονται τον έναν εκβιασμό μετά τον άλλο.
Εφιστούμε την προσοχή στο ότι, η συμμετοχή σε εταιρία αυτού του είδους ενδέχεται να οδηγήσει στην διαγραφή από την κατάσταση της διαθεσιμότητας, με αποτέλεσμα την άμεση απόλυση, συνιστά δε σε κάθε περίπτωση, ιδιωτική επιχείρηση, με όλες τις διαχειριστικές και οικονομικές ιδιαιτερότητες, που αυτή έχει και τελικώς είναι εξαιρετικά αβέβαιο, ότι ακόμα και με αυτόν τον τρόπο η συσταθείσα εταιρία θα συνεχίσει να αναλαμβάνει το έργο της φύλαξης και στο μέλλον. Και αλήθεια στο τέλος ποιος θα πληρώνει το κόστος λειτουργίας των ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. οι υπερχρεωμένοι Δήμοι ή οι εξαθλιωμένοι πολίτες;
Μετά την παραλαβή της σχετικής πράξης, οι υπάλληλοι πρέπει να αποφασίσουν εάν και κατά πόσο επιθυμούν να κινηθούν νομικά με την άσκηση αγωγής,ασφαλιστικών μέτρων και με την υποβολή αιτήματος για την χορήγηση προσωρινής διαταγής, προκειμένου να καταστεί εφικτή η επάνοδος στην υπηρεσία στην οποία υπηρετούσαν πριν την θέση τους σε διαθεσιμότητα και βεβαίως με την καταβολή του συνόλου των αποδοχών τους (και όχι του 75% της διαθεσιμότητας).
Σημειώνεται ότι, λόγω του γεγονότος ότι οι Σχολικοί Φύλακες είναι Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου εργαζόμενοι υπάγονται αποκλειστικά στην αρμοδιότητα των Πολιτικών Δικαστηρίων και δη σε αυτήν του Μονομελούς Πρωτοδικείου και όχι στα Διοικητικά Δικαστήρια.
Η αγωγή πρέπει να ασκηθεί εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη της διαθεσιμότητας και τα ασφαλιστικά μέτρα, πρέπει να ασκηθούν το ταχύτερο δυνατόν, καθώς ο υπάλληλος επικαλείται ότι υφίσταται επείγουσα περίπτωση, που σχετίζεται με την ανάγκη βιοπορισμού του ιδίου και της οικογενείας του.
Προς την κατεύθυνση αυτή, κρίσιμο είναι να ζητηθούν ήδη από τώρα, πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών, στο οποίο θα φαίνεται η υπηρεσιακή διαδρομή του υπαλλήλου και να συλλεγούν όσα έγγραφα αποδεικνύουν την οικονομική και εν γένει οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση του υπαλλήλου, καθώς και κάθε έγγραφο ή αίτημα του Δήμου αλλά και απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την αναγκαιότητα της υπηρεσίας και του υφιστάμενου προσωπικού, όπως επίσης για τις ανάγκες ή ελλείψεις σε προσωπικό.
Επίσης, όπου είναι δυνατόν η προσκόμιση επιστολών ή βεβαιώσεων από του Διευθυντές των Σχολείων για την αναγκαιότητα της ύπαρξης των Σχολικών Φυλάκων καθώς και τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν από την κατάργησή τους, θα βοηθήσει σημαντικά.
Σημειώνεται ότι, διαθεσιμότητα σημαίνει, ότι ο υπάλληλος μπορεί να μεταταχθεί, να τοποθετηθεί προσωρινά ή να μετεκπαιδευτεί κατά το διάστημα αυτών των οκτώ (8) μηνών, μετά την λήξη του οποίου εάν δεν έχει τακτοποιηθεί εργασιακά απολύεται. 
Η κινητικότητα, με την οποία η κυβέρνηση προσπαθεί να εμπλέξει την διαθεσιμότητα, χρυσώνοντας το χάπι των επικείμενων απολύσεων, δεν αναιρεί το γεγονός ότι η επιλογή για την τοποθέτηση του υπαλλήλου σε οποιαδήποτε άλλη θέση ανήκει αποκλειστικά και μόνο στην κυβέρνηση, η οποία μπορεί να ξεκινήσει διαδικασία για την μετάταξη του προσωπικού αυτού, μπορεί ωστόσο και απλώς να επιλέξει να αφήσει να παρέλθει άπρακτο το διάστημα των οκτώ (8) μηνών της διαθεσιμότητας.
Τέλος, τονίζεται ότι, όσοι εκ των υπαλλήλων τίθενται σε διαθεσιμότητα, μπορούν εφόσον συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησής τους, να υποβάλουν την παραίτησή τους, εν μέσω διαθεσιμότητας και να συνταξιοδοτηθούν. Μια τέτοια προσέγγιση παρά το γεγονός ότι δεν προβλέπεται ρητώς στον Νόμο, φαίνεται να είναι σύμφωνη με την μέχρι σήμερα τηρηθείσα πρακτική στα θέματα της εφεδρείας και της διαθεσιμότητας.»
epoli.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου