Τώρα που έκατσε ο κουρνιαχτός που είχε σηκωθεί με
αποκλειστική ευθύνη την αλαζονεία
και έπαρση της απερχόμενης διοίκησης της
κακοδιαχείρισης, επειδή νόμιζε πως είχε τις εκλογές στο τσεπάκι της αφού
πίστευε πως διέθετε τρόπους να
κλείσει όλες τις ατραπούς, μπορεί να πει κανένας πως το δίλημμα δεν ήταν
μεγάλο, ο προβληματισμός δεν ήταν έντονος, και η απόφαση δεν ήταν δύσκολη.
Στο 15ο κεφάλαιο του κατά Λουκάν ευαγγέλιο βρίσκονται τρεις παραβολές που είπε ο
Χριστός για τους γραμματείς και Φαρισαίους, απαντώντας στους γογγυσμούς και τις κακολογίες που αυτοί απηύθυναν
εναντίον του. Ανάμεσα σ’ αυτές δεν είναι τυχαία και η τοποθέτηση της παραβολής
του Ασώτου την δεύτερη Κυριακή του
Τριωδίου, δηλαδή του καρναβαλιού.
Πιο μπροστά ο Ιησούς «μακάρισε» τους «φτωχούς τω
πνεύματι», μετά με την παραβολή του Τελώνη και του Φαρισαίου μας κάλεσε να θέσουμε ως θεμέλιο του
πνευματικού μας αγώνα την ταπείνωση
και με την παραβολή του Ασώτου μας καλεί σε
μετάνοια.
Αλήθεια σ’ αυτές τις εκλογές υπήρξαν «φτωχοί τω πνεύματι»,
υπήρξαν «Φαρισαίοι», και κυρίως
υπήρξαν «Άσωτοι»;
Τέτοιοι
υπήρξαν, και επειδή οι πολίτες δεν
είναι αφελείς, αντιλήφθηκαν τις
δηλώσεις του απερχόμενου δημάρχου, άκουσαν τις προεκλογικές του ομιλίες,
συνεκτίμησαν τις πράξεις συγκεκριμένων παρείσακτων παρασιτικών ατόμων της αυλής του δημαρχείου, είδαν ότι όλα αυτά ήταν προδήλως
αποπροσανατολιστικά και θεωρώντας το γεγονός ως άκρως επικίνδυνο τους έστειλαν στα εκλογικά τάρταρα.
Όμως αυτό
τελείωσε.
Αναλογιζόμενοι τον Αριστοτελικό όρο για τον άνθρωπο ως
«ζώον πολιτικόν και οικονομικόν», οφείλουμε να πράξουμε γιατί περιθώρια δεν
υπάρχουν.
Στείρες κριτικές, αβασάνιστες θεωρίες, εσωστρέφεια και
μηδενισμός πρέπει να αποφευχθούν, γιατί η κάθε στιγμή είναι ώρα ευθύνης.
Πάντα υπάρχει η στιγμή που ο καθένας πρέπει να πάρει αυτό που δικαιούται, αλλά και να δώσει αυτά που υποχρεούται.
Στις εκλογές οι δημότες ζήτησαν επίμονα να αποδείξουμε
ότι αλλάξαμε και σοβαρευτήκαμε όλοι, και οι νικητές και
οι ηττημένοι.
Βέβαια ηττημένοι δεν υπάρχουν σε καμιά περίπτωση, αν η πολιτική συμφιλιωθεί με την ιδέα
ότι ο άνθρωπος είναι αυτός που είναι
και ο σεβασμός είναι το μόνο
συναίσθημα που δεν είναι συναισθηματικό.
Στα πλαίσια αυτά η παρούσα διοίκηση του δήμου και το
παρόν δημοτικό συμβούλιο εκλέχτηκε στις 7
και 14 Νοεμβρίου 2010 με θητεία η οποία λήγει στις 31 Αυγούστου του 2014.
Αυτό σημαίνει ότι οι
33 δημοτικοί σύμβουλοι, ο δήμαρχος,
οι αντιδήμαρχοι που αυτός έχει
ορίσει και η διοίκηση του, οφείλουν
να λειτουργούν όπως ο νόμος ορίζει, μέχρι την ημέρα παράδοσης και
παραλαβής.
Δυστυχώς, από τις 25
Μαΐου στο δημαρχείο βάρεσαν διάλυση
στην πόλη και στα χωριά παρατηρείται μια απίστευτη
εγκατάλειψη, μια διάθεση παραίτησης, ένας Ζαμανφουτισμός, μια προσπάθεια
κατάδειξης ενοχοποίησης των δημοτών και ένας
προσδιορισμός απόδοσης ευθυνών στην κάλπη, που αγγίζει τα όρια του
απίστευτου.
Προχτές π.χ. συνεδρίασε το Δημοτικό συμβούλιο και δεν
προσκλήθηκε δημοτικός σύμβουλος, παρ’ ότι είχε λήξει η τρίμηνη ποινή της αργίας
που του είχε επιβληθεί, με αποτέλεσμα να πάσχουν ακυρότητας οι σχετικές αποφάσεις.
Λειτουργούσαν τα δίκτυα άρδευσης τουλάχιστον κανένα μήνα πριν
την
πρόσληψη των υδρονομέων. Αλήθεια με ποιον τρόπο;
Από τις 27 Ιουνίου 2011 (ΦΕΚ 1575Β!) έχει καταργηθεί η μοναδική σχολική
μονάδα της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, το
Γυμνάσιο Πλατέος, και κάθε χρόνο με μεσοβέζικες αποφάσεις δίνουν ετήσια
παράταση λειτουργίας.
Ενδιαφέρθηκε καθένας από αυτούς που ως τις 31/8/2014 έχουν την σφραγίδα και
την υπογραφή του δήμου;
Ενδιαφέρθηκαν, όμως, προφανώς τιμωρητικά για την «επιβολή δημοτικού τέλους» και προστίμου σε δημότες και καταστήματα υγειονομικού
ενδιαφέροντος (το γνωστό 0,5%). Αν αυτό
έγινε επιλεκτικά, σε όσους καταψήφισαν, και με πρόστιμο που αγγίζει το 35%,
τότε μπορεί να πει κανένας πως ως
ασύδοτοι κατάντησαν επικίνδυνοι.
Βέβαια επικίνδυνοι κατάντησαν έτσι και αλλιώς, καθώς
ακόμα και σε κραυγές αγωνίας συνδημότισσας για το ότι κυκλοφορούν φίδια στα άκοπα
αγριόχορτα των παιδικών χαρών στα αμπελοτόπια, η απάντηση είναι «να πάτε στον νέο δήμαρχο».
Όμως οι εκλογές ανέδειξαν
και νικητές ο χρόνος των οποίων
άρχισε στις 25 Μαΐου.
Η αναζήτηση του νέου, η συνειδητοποίηση της κατάστασης, το πολιτικό υπόβαθρο υπεροχής, τα
ηθικά προσόντα και κυρίως η πρακτική
διορατικότητα, σε συνδυασμό με την διάθεση προσφοράς, θέλουν αποδείξεις.
Η αοριστία και ο ατεκμηρίωτος λόγος ανήκουν στη απερχόμενη διοίκηση και στα
πληρωμένα παπαγαλάκια που την υποστήριξαν, και την υποστήριζαν μέχρι δυο μήνες πριν τις εκλογές αποτελεσματικά, γιατί στο δίμηνο αυτό έχασαν και τα αυγά και
τα πασχάλια, και επομένως το δίλημμα
για τους νικητές είναι μεγάλο, ο
προβληματισμός είναι έντονος και οι
αποφάσεις είναι δύσκολες.
Οι συμμετοχικοί θεσμοί της Τ.Α περιμένουν, η
ενδοδημοτική σύγκλιση είναι εδώ και αναμένει, η αξιοποίηση των
πλουτοπαραγωγικών πόρων και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα καρτερούν την ανάδειξη τους.
Η δουλειά του νέου
δημάρχου, των αντιδημάρχων που
αυτός θα ορίσει, και η διοίκηση που
θα διαλέξει να κάνει, είναι διοικητική
δουλειά.
Είναι δηλαδή
δουλειά του ναι και του όχι.
Από το πόσες
ώρες, πόσες σκέψεις, πόσες συσκέψεις, πόσες αποφάσεις θα χρειαστούν τα ναι ή τα όχι, θα
εξαρτηθεί και η επιτυχία, γιατί η πολιτική δεν
είναι διακηρύξεις αλλά είναι λύσεις.
Τάσος Τασιόπουλος,
Δημοτικός σύμβουλος
Υ.Γ.: Ο γνωστός δημόσια γραφών συνταξιούχος, επιδεικτικά άρχισε να «απλώνει χέρι» στους νεοεκλεγέντες.
Προσοχή, Νίκο,
η διοίκηση δεν είναι συναλλαγή. Πρόσεχε τα δάχτυλα σου όταν κάνεις τέτοιου
είδους χειραψίες.
Η διαφάνεια
δεν φοβάται κανέναν και κυρίως τους αργυρώνητους,
αυτούς δηλαδή που απλώνουν σπασμένο χέρι
προς κάθε κατεύθυνση συμφωνώντας με το παραφρασμένο δίστιχο: «όμορφα και παστρικά
μ’ αυτόν που τα
ακουμπά».
ΥΓ.2 Μπροστά από λίγο καιρό, σε ένα κείμενο, με τίτλο
<<ομάδες συμφερόντων >> προβλέψαμε εμπρησμούς.
Διαψευστήκαμε γιατί άρχισαν οι πυρκαγιές σε πίνακες γραφείων
του δήμου και σε μηχανές αυτοκινήτων .
Επιμένουμε.
Προσοχή στους εμπρησμούς τύπου <<αμφιθεάτρου
>> παλιότερα και <<δημαρχείου Μελίκης>> πρόσφατα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου