Απλούστευση και
Προτυποποίηση των διοικητικών διαδικασιών γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας
Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών
(Κατηγορίας ΙΙΙ της Υγειονομικής Διάταξης) – Ένταξη των διαδικασιών στα Κέντρα
Εξυπηρέτησης
Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργούν ως Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ).
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ – ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΥΓΕΙΑΣ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:
1. Του Ν. 3526/2007 (ΦΕΚ Α΄24) «Παραγωγή και διάθεση προϊόντων αρτοποιίας και συναφείς διατάξεις» και της παρ. Η του Ν. 4152/2013 (ΦΕΚ Α΄ 107).
2. Των άρθρων 75, 80, 81 και 285 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Ν. 3463/2006, ΦΕΚ Α΄114), και των άρθρων 65, 73 και 83 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α΄87) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης».
3. Των παρ. παρ. 1, 2, 3 και 4 του άρθρου 10 του Ν.3230/2004 (ΦΕΚ Α΄ 44) «Καθιέρωση συστήματος διοίκησης με στόχους, μέτρηση της αποδοτικότητας και άλλες διατάξεις».
4. Του Ν. 4178/2013 (ΦΕΚ Α΄ 174) «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης-Περιβαλλοντικό ισοζύγιο και άλλες διατάξεις».
5. Της παρ. 13 του άρθρου 25 του Ν. 2539/1997 (ΦΕΚ Α΄ 244) «Συγκρότηση της πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης».
6. Της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του Ν. 3013/2002 (ΦΕΚ Α΄ 102) «Αναβάθμιση της πολιτικής προστασίας και άλλες διατάξεις».
7. Της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999 (ΦΕΚ Α΄ 45) «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις».
8. Του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986 (ΦΕΚ Α΄ 75) «Σχέσεις κράτους – πολίτη, καθιέρωση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας και άλλες διατάξεις».
9. Του άρθρου 90 του Π.Δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα» (ΦΕΚ Α΄ 98).
10. Του Π.Δ 71/1988 (ΦΕΚ Α΄32), «Κανονισμός Πυροπροστασίας των κτιρίων», όπως ισχύει.
11. Του Π.Δ. 90/2012 «Διορισμός Υπουργού και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α΄ 144).
12. Της υπ’ αριθμ. Υ1γ/Γ.Π/96967/12 (ΦΕΚ Β΄ 2718) «Υγειονομικοί όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει.
13. Του Υγειονομικού Κανονισμού (ΦΕΚ Β΄ 275/1938) «Περί καθηκόντων των Υγειονομικών Επιτροπών Δήμων και Κοινοτήτων και λήψεως μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας εν τω Νομώ Αττικοβοιωτίας».
14. Της υπ’ αριθμ. 61167/17-12-2007 (ΦΕΚ Β΄2438) υπουργικής απόφασης «Καθορισμός ύψους παραβόλου έκδοσης και αντικατάστασης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος».
15. Των άρθρα 6, 9, 10 και 14 του Ν. 3844/2010 (ΦΕΚ A΄ 63) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/123 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά και άλλες διατάξεις».
16. Της παρ. 2 του άρθρου 4 του Ν. 3979/2011 (ΦΕΚ 138/Α΄/16-06-2011) «Για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και λοιπές διατάξεις».
17. Τις διατάξεις του Ν. 4152/2013 (ΦΕΚ Α΄ 107) «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013».
18. Του Π.Δ. 119/2013 (ΦΕΚ Α΄ 153) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
19. Την αριθ. ΥΑΠ/Φ. 19. 7/14/380/2010 (ΦΕΚ Β΄ 1561) απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την οργάνωση, λειτουργία και αρμοδιότητες των Ενιαίων Κέντρων Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ) και την ηλεκτρονική διεκπεραίωση διαδικασιών από τα ΕΚΕ όπως τροποποιήθηκε με την αριθμ. ΔΟΛΚΕΠ/Φ.16/2/οικ.2406/2011 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΦΕΚ B΄ 261) και με την αριθ. ΥΑΠ/Φ.19.7/166/7-2-2013 απόφαση Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΦΕΚ 401 Β΄).
20. Της υπ’ αριθμ. 3/1981 (ΦΕΚ Β΄20) Πυροσβεστικής Διάταξης.
21. Της υπ’ αριθμ 8γ/2007 (ΦΕΚ Β΄ 12) Πυροσβεστικής Διάταξης.
22. Της υπ’ αριθμ. 13/2013 (ΦΕΚ Β΄ 1586) Πυροσβεστικής Διάταξης.
23. Της υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α./16813/27-8-2010 (ΦΕΚ Β΄1334) κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών «Απλούστευση διαδικασιών για την πρόσβαση σε δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών και την άσκησή της, σε εκτέλεση του άρθρου 6 του Ν. 3844/2010 (ΦΕΚ Α΄63).
24. Της υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α1/18368/1-10-2002 (ΦΕΚ Β΄1276) απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης «Καθορισμός του τύπου και του περιεχομένου της υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του Ν. 1599/ 1986».
25. Της υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/20-11-2013 (ΦΕΚ Β΄ 3106) κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Πολιτισμού και Τουρισμού, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Περιβάλλοντος, Υγείας και Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών έκδοσης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, Θεάτρου και Κινηματογράφου».
26. Της υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/9386/10-4-2013 (ΦΕΚ Β΄ 1409) κοινής απόφασης των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικώς, Εσωτερικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Πολιτισμού και Τουρισμού «Ένταξη των διαδικασιών έκδοσης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, Θεάτρου και Κινηματογράφου στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργούν ως Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ)».
27. Την υπ’ αριθμ. Υ46/6-7-2012 απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Σταύρου Καλαφάτη» (ΦΕΚ Β΄ 2101), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τις υπ’ αριθμ. Υ157/9-8-2012 (ΦΕΚ Β΄ 2312) και Υ331/11-7-2013 (ΦΕΚ Β΄ 1717) όμοιες αποφάσεις.
28. Την ανάγκη διευκόλυνσης των επαγγελματιών και επιχειρηματιών στην πρόσβαση σε δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών διάθεσης τροφίμων και ποτών, την ποιοτική βελτίωση των συνθηκών εξυπηρέτησης από τη δημόσια διοίκηση και την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος διάθεσης τροφίμων και ποτών Κατηγορίας ΙΙΙ της ισχύουσας Υγειονομικής Διάταξης.
29. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ – ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΥΓΕΙΑΣ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:
1. Του Ν. 3526/2007 (ΦΕΚ Α΄24) «Παραγωγή και διάθεση προϊόντων αρτοποιίας και συναφείς διατάξεις» και της παρ. Η του Ν. 4152/2013 (ΦΕΚ Α΄ 107).
2. Των άρθρων 75, 80, 81 και 285 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Ν. 3463/2006, ΦΕΚ Α΄114), και των άρθρων 65, 73 και 83 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α΄87) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης».
3. Των παρ. παρ. 1, 2, 3 και 4 του άρθρου 10 του Ν.3230/2004 (ΦΕΚ Α΄ 44) «Καθιέρωση συστήματος διοίκησης με στόχους, μέτρηση της αποδοτικότητας και άλλες διατάξεις».
4. Του Ν. 4178/2013 (ΦΕΚ Α΄ 174) «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης-Περιβαλλοντικό ισοζύγιο και άλλες διατάξεις».
5. Της παρ. 13 του άρθρου 25 του Ν. 2539/1997 (ΦΕΚ Α΄ 244) «Συγκρότηση της πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης».
6. Της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του Ν. 3013/2002 (ΦΕΚ Α΄ 102) «Αναβάθμιση της πολιτικής προστασίας και άλλες διατάξεις».
7. Της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999 (ΦΕΚ Α΄ 45) «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις».
8. Του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986 (ΦΕΚ Α΄ 75) «Σχέσεις κράτους – πολίτη, καθιέρωση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας και άλλες διατάξεις».
9. Του άρθρου 90 του Π.Δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα» (ΦΕΚ Α΄ 98).
10. Του Π.Δ 71/1988 (ΦΕΚ Α΄32), «Κανονισμός Πυροπροστασίας των κτιρίων», όπως ισχύει.
11. Του Π.Δ. 90/2012 «Διορισμός Υπουργού και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α΄ 144).
12. Της υπ’ αριθμ. Υ1γ/Γ.Π/96967/12 (ΦΕΚ Β΄ 2718) «Υγειονομικοί όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει.
13. Του Υγειονομικού Κανονισμού (ΦΕΚ Β΄ 275/1938) «Περί καθηκόντων των Υγειονομικών Επιτροπών Δήμων και Κοινοτήτων και λήψεως μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας εν τω Νομώ Αττικοβοιωτίας».
14. Της υπ’ αριθμ. 61167/17-12-2007 (ΦΕΚ Β΄2438) υπουργικής απόφασης «Καθορισμός ύψους παραβόλου έκδοσης και αντικατάστασης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος».
15. Των άρθρα 6, 9, 10 και 14 του Ν. 3844/2010 (ΦΕΚ A΄ 63) «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/123 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά και άλλες διατάξεις».
16. Της παρ. 2 του άρθρου 4 του Ν. 3979/2011 (ΦΕΚ 138/Α΄/16-06-2011) «Για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και λοιπές διατάξεις».
17. Τις διατάξεις του Ν. 4152/2013 (ΦΕΚ Α΄ 107) «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013».
18. Του Π.Δ. 119/2013 (ΦΕΚ Α΄ 153) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
19. Την αριθ. ΥΑΠ/Φ. 19. 7/14/380/2010 (ΦΕΚ Β΄ 1561) απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την οργάνωση, λειτουργία και αρμοδιότητες των Ενιαίων Κέντρων Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ) και την ηλεκτρονική διεκπεραίωση διαδικασιών από τα ΕΚΕ όπως τροποποιήθηκε με την αριθμ. ΔΟΛΚΕΠ/Φ.16/2/οικ.2406/2011 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΦΕΚ B΄ 261) και με την αριθ. ΥΑΠ/Φ.19.7/166/7-2-2013 απόφαση Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΦΕΚ 401 Β΄).
20. Της υπ’ αριθμ. 3/1981 (ΦΕΚ Β΄20) Πυροσβεστικής Διάταξης.
21. Της υπ’ αριθμ 8γ/2007 (ΦΕΚ Β΄ 12) Πυροσβεστικής Διάταξης.
22. Της υπ’ αριθμ. 13/2013 (ΦΕΚ Β΄ 1586) Πυροσβεστικής Διάταξης.
23. Της υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α./16813/27-8-2010 (ΦΕΚ Β΄1334) κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών «Απλούστευση διαδικασιών για την πρόσβαση σε δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών και την άσκησή της, σε εκτέλεση του άρθρου 6 του Ν. 3844/2010 (ΦΕΚ Α΄63).
24. Της υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α1/18368/1-10-2002 (ΦΕΚ Β΄1276) απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης «Καθορισμός του τύπου και του περιεχομένου της υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του Ν. 1599/ 1986».
25. Της υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/20-11-2013 (ΦΕΚ Β΄ 3106) κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Πολιτισμού και Τουρισμού, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Περιβάλλοντος, Υγείας και Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών έκδοσης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, Θεάτρου και Κινηματογράφου».
26. Της υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/9386/10-4-2013 (ΦΕΚ Β΄ 1409) κοινής απόφασης των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικώς, Εσωτερικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Πολιτισμού και Τουρισμού «Ένταξη των διαδικασιών έκδοσης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, Θεάτρου και Κινηματογράφου στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) που λειτουργούν ως Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ)».
27. Την υπ’ αριθμ. Υ46/6-7-2012 απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Σταύρου Καλαφάτη» (ΦΕΚ Β΄ 2101), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τις υπ’ αριθμ. Υ157/9-8-2012 (ΦΕΚ Β΄ 2312) και Υ331/11-7-2013 (ΦΕΚ Β΄ 1717) όμοιες αποφάσεις.
28. Την ανάγκη διευκόλυνσης των επαγγελματιών και επιχειρηματιών στην πρόσβαση σε δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών διάθεσης τροφίμων και ποτών, την ποιοτική βελτίωση των συνθηκών εξυπηρέτησης από τη δημόσια διοίκηση και την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος διάθεσης τροφίμων και ποτών Κατηγορίας ΙΙΙ της ισχύουσας Υγειονομικής Διάταξης.
29. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Πεδίο Εφαρμογής
Η παρούσα απόφαση εφαρμόζεται στις διαδικασίες ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος το οποίο δραστηριοποιείται στον τομέα λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών, εξαιρουμένων των υπεραγορών τροφίμων, υπάγεται στην Κατηγορία ΙΙΙ της Υγειονομικής Διάταξης (αριθμ. Υ1γ/Γ.Π./οικ. 96967/ 12- ΦΕΚ 2718 Β/2012) και αδειοδοτείται από δήμους, εφεξής καλούμενο «Κατάστημα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών». Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας εμπίπτουν αποκλειστικά οι κάτωθι δραστηριότητες:
1. Οπωροπωλείο
2. Κρεοπωλείο
3. Παντοπωλείο
4. Πτηνοπωλείο
5. Αυγοπωλείο
6. Ιχθυοπωλείο
7. Γαλακτοπωλείο
8. Πρατήριο Κατεψυγμένων προϊόντων
9. Καφεκοπτείο
10. Πρατήριο ελαίων και λιπών
11. Πρατήριο γάλακτος και ειδών ζαχαροπλαστικής
12. Αμιγές πρατήριο ειδών ζαχαροπλαστικής
13. Πρατήριο άρτου*
14. Πρατήριο έτοιμου φαγητού
15. Κατάστημα ξηρών καρπών και ζαχαρωδών προϊόντων
16. Κάβα εμφιαλωμένων ποτών
17. Κατάστημα διάθεσης προϊόντων αλλαντοποιίας και τυροκομίας
18. Πώληση τυποποιημένων παγωτών, αναψυκτικών, ποτών, ειδών σοκολατοποιίας, μπισκοτοποιίας κλπ σε εμπορικά καταστήματα
19. Παρασκευή και πώληση καφέ πάσης φύσεως σε διερχόμενους πελάτες από τα πρατήρια άρτου και ειδών ζαχαροπλαστικής των αρτοποιείων.
*Λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς της παρ. Η της υποπαραγρ. Η1 του Ν. 4152/2013 (ΦΕΚ Α΄ 107) σύμφωνα με την οποία, η ίδρυση Πρατηρίου άρτου δεν επιτρέπεται σε κρεοπωλεία, πτηνοπωλεία, ιχθυοπωλεία, περίπτερα και καταστήματα ψιλικών.
Πεδίο Εφαρμογής
Η παρούσα απόφαση εφαρμόζεται στις διαδικασίες ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος το οποίο δραστηριοποιείται στον τομέα λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών, εξαιρουμένων των υπεραγορών τροφίμων, υπάγεται στην Κατηγορία ΙΙΙ της Υγειονομικής Διάταξης (αριθμ. Υ1γ/Γ.Π./οικ. 96967/ 12- ΦΕΚ 2718 Β/2012) και αδειοδοτείται από δήμους, εφεξής καλούμενο «Κατάστημα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών». Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας εμπίπτουν αποκλειστικά οι κάτωθι δραστηριότητες:
1. Οπωροπωλείο
2. Κρεοπωλείο
3. Παντοπωλείο
4. Πτηνοπωλείο
5. Αυγοπωλείο
6. Ιχθυοπωλείο
7. Γαλακτοπωλείο
8. Πρατήριο Κατεψυγμένων προϊόντων
9. Καφεκοπτείο
10. Πρατήριο ελαίων και λιπών
11. Πρατήριο γάλακτος και ειδών ζαχαροπλαστικής
12. Αμιγές πρατήριο ειδών ζαχαροπλαστικής
13. Πρατήριο άρτου*
14. Πρατήριο έτοιμου φαγητού
15. Κατάστημα ξηρών καρπών και ζαχαρωδών προϊόντων
16. Κάβα εμφιαλωμένων ποτών
17. Κατάστημα διάθεσης προϊόντων αλλαντοποιίας και τυροκομίας
18. Πώληση τυποποιημένων παγωτών, αναψυκτικών, ποτών, ειδών σοκολατοποιίας, μπισκοτοποιίας κλπ σε εμπορικά καταστήματα
19. Παρασκευή και πώληση καφέ πάσης φύσεως σε διερχόμενους πελάτες από τα πρατήρια άρτου και ειδών ζαχαροπλαστικής των αρτοποιείων.
*Λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς της παρ. Η της υποπαραγρ. Η1 του Ν. 4152/2013 (ΦΕΚ Α΄ 107) σύμφωνα με την οποία, η ίδρυση Πρατηρίου άρτου δεν επιτρέπεται σε κρεοπωλεία, πτηνοπωλεία, ιχθυοπωλεία, περίπτερα και καταστήματα ψιλικών.
Άρθρο 2
Διαδικασία και δικαιολογητικά για την προέγκριση ίδρυσης Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών
1. Για τη χορήγηση προέγκρισης για την ίδρυση καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος (Κ.Υ.Ε.) λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στον οικείο δήμο, σε ΚΕΠ που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ) ή μέσω του ηλεκτρονικού ΕΚΕ (ERMIS-EUGO) τα εξής δικαιολογητικά:
Διαδικασία και δικαιολογητικά για την προέγκριση ίδρυσης Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών
1. Για τη χορήγηση προέγκρισης για την ίδρυση καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος (Κ.Υ.Ε.) λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στον οικείο δήμο, σε ΚΕΠ που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ) ή μέσω του ηλεκτρονικού ΕΚΕ (ERMIS-EUGO) τα εξής δικαιολογητικά:
α)
Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος (Μέρος Α΄), το
οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας. Στην αίτηση – υπεύθυνη δήλωση
του ενδιαφερομένου αναγράφονται το ονοματεπώνυμό του και η διεύθυνση κατοικίας
του, εφόσον, δε, πρόκειται για εταιρεία, η επωνυμία και η έδρα αυτής. Όταν
πρόκειται για υπό σύσταση εταιρεία, η υποβολή της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης
γίνεται από το νόμιμο εκπρόσωπο των ιδρυτών, όπως αυτός δηλώνεται στο κείμενο
της αίτησης. Στην αίτηση-δήλωση δηλώνεται επίσης, το είδος του καταστήματος (κατηγορία
στην οποία εντάσσεται η επιχείρηση, υποκατηγορία αν υπάρχει και εντός
παρενθέσεως η δραστηριότητα της επιχείρησης), περιγράφεται πλήρως η τοποθεσία
του αντίστοιχου οικήματος ή ακινήτου (περιοχή – οικισμός, οδός, αριθμός ή
οικοδομικό τετράγωνο) και επισυνάπτεται διάγραμμα της περιοχής (σκαρίφημα ή
αποτύπωση χάρτη) στο οποίο σημειώνεται η ακριβής θέση της εγκατάστασης.
β)
Εφόσον το κατάστημα στεγάζεται σε χώρο οριζόντιας ιδιοκτησίας, υπεύθυνη δήλωση
του διαχειριστή της πολυκατοικίας ή, ελλείψει διαχειριστή ή άρνησης αυτού, του
ιδιοκτήτη του χώρου, στον οποίο θα εγκατασταθεί το κατάστημα, στην οποία
δηλώνεται ότι ο Κανονισμός της Πολυκατοικίας ή, ελλείψει κανονισμού, η
πλειοψηφία των ιδιοκτητών των συστεγαζόμενων στο ίδιο κτίριο διαμερισμάτων
(εξαιρουμένων των ιδιοκτητών των λοιπών χώρων- καταστημάτων, βοηθητικών χώρων
κλπ) δεν απαγορεύει τη χρήση του χώρου τούτου για τη λειτουργία του υπό ίδρυση
καταστήματος.
Σε περίπτωση που η υπεύθυνη δήλωση κριθεί αναληθής, ανακαλείται η χορηγηθείσα προέγκριση καθώς και παύει η τυχόν ίδρυση και λειτουργία του καταστήματος.
Σε περίπτωση που η υπεύθυνη δήλωση κριθεί αναληθής, ανακαλείται η χορηγηθείσα προέγκριση καθώς και παύει η τυχόν ίδρυση και λειτουργία του καταστήματος.
2.
Η προέγκριση χορηγείται από τα κατά νόμο αρμόδια όργανα σε προθεσμία δεκαπέντε
(15) ημερών από την υποβολή της αίτησης. Σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της
προαναφερόμενης προθεσμίας, θεωρείται ότι η προέγκριση έχει χορηγηθεί σιωπηρά.
Ο ενδιαφερόμενος μπορεί με αίτησή του να ζητήσει τη χορήγηση σχετικής βεβαίωσης
από το δήμο.
Για τη χορήγηση άδειας έναρξης επιτηδεύματος από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει φωτοαντίγραφο της χορηγηθείσας προέγκρισης ή την βεβαίωση που χορηγείται, κατόπιν αιτήσεως του, από το δήμο, η οποία εκδίδεται μετά την άπρακτη πάροδο των δεκαπέντε (15) ημερών από την υποβολή της αίτησης ή αντίγραφο της Βεβαίωσης Υποβολής Αιτήματος και υπεύθυνη δήλωση με το ακόλουθο περιεχόμενο:
Για τη χορήγηση άδειας έναρξης επιτηδεύματος από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει φωτοαντίγραφο της χορηγηθείσας προέγκρισης ή την βεβαίωση που χορηγείται, κατόπιν αιτήσεως του, από το δήμο, η οποία εκδίδεται μετά την άπρακτη πάροδο των δεκαπέντε (15) ημερών από την υποβολή της αίτησης ή αντίγραφο της Βεβαίωσης Υποβολής Αιτήματος και υπεύθυνη δήλωση με το ακόλουθο περιεχόμενο:
«Ο/Η κάτωθι
υπογράφων/ουσα δηλώνω υπεύθυνα ότι υπέβαλα αίτηση για τη χορήγηση προέγκρισης
για την ίδρυση καταστήματος ………….. (αναφέρεται το είδος του καταστήματος) στο
Δήμο ………… με αριθμό πρωτ. ………. . Επί της αιτήσεώς μου αυτής ο Δήμος δεν έχει
μέχρι σήμερα αποφανθεί, ούτε έχει απαντήσει αρνητικά, και συνεπώς τεκμαίρεται
ότι η προέγκριση έχει χορηγηθεί».
3.
Για τη γνωστοποίηση ίδρυσης και λειτουργίας ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στον
οικείο δήμο, εντός τριών μηνών από τη χορήγηση της προέγκρισης, με δυνατότητα
παράτασης για δύο ακόμη μήνες, κατόπιν αίτησης στο δήμο, υπεύθυνες δηλώσεις του
ενδιαφερομένου, του εποπτεύοντος ιδιώτη μηχανικού και του υγειονομικώς και
αγορανομικώς υπευθύνου του Καταστήματος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών
(ανάλογα με την περίπτωση). Σε διαφορετική περίπτωση η προέγκριση ανακαλείται
αυτοδικαίως.
4.
Δεν απαιτείται χορήγηση προέγκρισης από τον οικείο δήμο για την ίδρυση Κ.Υ.Ε.
λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών εφόσον:
α) Πρόκειται για δραστηριότητα υγειονομικού ενδιαφέροντος που θα ασκηθεί εντός άλλου Κ.Υ.Ε., για το οποίο έχει ήδη εκδοθεί άδεια ίδρυσης και λειτουργίας.
α) Πρόκειται για δραστηριότητα υγειονομικού ενδιαφέροντος που θα ασκηθεί εντός άλλου Κ.Υ.Ε., για το οποίο έχει ήδη εκδοθεί άδεια ίδρυσης και λειτουργίας.
β) Πρόκειται για τις
δραστηριότητες 18, 19 του άρθρου 1.
Άρθρο 3
Διαδικασία για τη γνωστοποίηση ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών
Διαδικασία για τη γνωστοποίηση ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών
1.
Για τη γνωστοποίηση ίδρυσης και λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού
ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών υποβάλλονται στον οικείο
δήμο, σε ΚΕΠ που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ) ή μέσω του
ηλεκτρονικού ΕΚΕ (ERMIS-EUGO)
τα εξής:
α)
Υπεύθυνη Δήλωση του ενδιαφερομένου με την οποία γνωστοποιείται η ίδρυση και
λειτουργία Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων
και ποτών και δηλώνεται η συμμόρφωσή του με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην
Υγειονομική Διάταξη αριθμ. Υ1γ/Γ.Π./οικ. 96967/12 (ΦΕΚ 2718 Β΄/2012) για τη
λειτουργία επιχειρήσεων της Κατηγορίας ΙΙΙ, όπως αυτές παρατίθενται στο
Παράρτημα (Μέρος Β΄) της παρούσας.
β)
Υπεύθυνη Δήλωση του εποπτεύοντος ιδιώτη μηχανικού με την οποία δηλώνεται ότι
πληρούνται οι κτιριολογικές προϋποθέσεις και υποχρεώσεις του ισχύοντος θεσμικού
πλαισίου για το Κατάστημα, ότι ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας
χρήσης σύμφωνα με τον Οικοδομικό Κανονισμό και τον Κτιριοδομικό Κανονισμό, τις
προϋποθέσεις του Κανονισμού Πυροπροστασίας καθώς και των εκάστοτε ισχυουσών
πολεοδομικών διατάξεων και περιγράφονται αναλυτικά τα νομιμοποιητικά στοιχεία
αυτού (π.χ. άδεια δόμησης, δήλωση αυθαιρέτου, εξαίρεση από κατεδάφιση, ενημέρωση
φακέλου άδειας δόμησης, προϋφιστάμενο κτίριο του 1955 κλπ).
γ)
Υπεύθυνη Δήλωση του υγειονομικώς και αγορανομικώς υπευθύνου του Καταστήματος με
την οποία αποδέχεται τον ορισμό του (στην περίπτωση που ο γνωστοποιών είναι
διαφορετικό πρόσωπο από τον υγειονομικώς και αγορανομικώς υπεύθυνο).
Οι υπεύθυνες δηλώσεις που υποβάλει ο ενδιαφερόμενος συνοδεύονται υποχρεωτικά από το έντυπο του Μέρους Β΄ του Παραρτήματος.
Υποδείγματα των ανωτέρω υπεύθυνων δηλώσεων καθώς και των προϋποθέσεων της Κατηγορίας ΙΙΙ της αριθμ. Υ1γ/Γ.Π./οικ. 96967/12 (ΦΕΚ 2718 Β΄/2012) περιλαμβάνονται στο Παράρτημα (Μέρος Α΄ και Β΄), το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
Οι υπεύθυνες δηλώσεις που υποβάλει ο ενδιαφερόμενος συνοδεύονται υποχρεωτικά από το έντυπο του Μέρους Β΄ του Παραρτήματος.
Υποδείγματα των ανωτέρω υπεύθυνων δηλώσεων καθώς και των προϋποθέσεων της Κατηγορίας ΙΙΙ της αριθμ. Υ1γ/Γ.Π./οικ. 96967/12 (ΦΕΚ 2718 Β΄/2012) περιλαμβάνονται στο Παράρτημα (Μέρος Α΄ και Β΄), το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
δ)
Το προβλεπόμενο παράβολο σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κοινή υπουργική απόφαση
οικ. 61167/
17-12-2007 (ΦΕΚ 243/Β/2007). Σε περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής μέσω ΕΚΕ αποστέλλεται φωτοαντίγραφο του αποδεικτικού κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό που υποδεικνύεται από το ηλεκτρονικό ΕΚΕ (ERMIS-EUGO).
17-12-2007 (ΦΕΚ 243/Β/2007). Σε περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής μέσω ΕΚΕ αποστέλλεται φωτοαντίγραφο του αποδεικτικού κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό που υποδεικνύεται από το ηλεκτρονικό ΕΚΕ (ERMIS-EUGO).
Στην περίπτωση που ο
γνωστοποιών είναι φυσικό πρόσωπο, επιδεικνύει στον οικείο δήμο ή στο ΚΕΠ που
λειτουργεί ως ΕΚΕ ή αποστέλλει ηλεκτρονικά το φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας
ή άλλου εγγράφου όπως σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας αρχής,
διαβατηρίου, άδειας οδήγησης ή ατομικού βιβλιαρίου υγείας όλων των ασφαλιστικών
φορέων (από τα προβλεπόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999,
όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 25 του Ν. 3731/2008). Αν ο
γνωστοποιών είναι αλλοδαπός- πολίτης κράτους μη μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
επιδεικνύει στον οικείο δήμο ή στο ΚΕΠ που λειτουργεί ως ΕΚΕ ή αποστέλλει
ηλεκτρονικά φωτοαντίγραφο ισχύουσας άδειας διαμονής που του επιτρέπει την
άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας. Αν ο γνωστοποιών είναι ομογενής
επιδεικνύει στον οικείο δήμο ή στο ΚΕΠ που λειτουργεί ως ΕΚΕ ή αποστέλλει
ηλεκτρονικά φωτοαντίγραφο ειδικής ταυτότητας ομογενούς ή προξενικής θεώρησης
για επαναπατρισμό.
Στην περίπτωση που η
ίδρυση και λειτουργία γνωστοποιείται από εταιρεία κατατίθενται με την υποβολή
των υπεύθυνων δηλώσεων και του παραβόλου ή αποστέλλονται ηλεκτρονικά:
i) Πιστοποιητικό της αρμόδιας για την
τήρηση του μητρώου διοικητικής ή δικαστικής αρχής περί μη λύσης και περί μη
πτώχευσης της εταιρείας
ii) Βεβαίωση της αρμόδιας για την τήρηση
του μητρώου διοικητικής αρχής περί της νομίμου εκπροσώπησης της εταιρείας
2.
Ο οικείος δήμος με την υποβολή των υπεύθυνων δηλώσεων γνωστοποίησης και του
παραβόλου χορηγεί στον ενδιαφερόμενο βεβαίωση υποβολής γνωστοποίησης ίδρυσης
και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης
τροφίμων και ποτών Κατηγορίας ΙΙΙ της αριθμ. Υ1γ/Γ.Π./οικ. 96967/12 ΥΔ (ΦΕΚ
2718 Β΄/2012) για μία ή περισσότερες δραστηριότητες του άρθρου 1. Στη βεβαίωση
αυτή αναγράφεται, πέραν του ονοματεπωνύμου (για φυσικό πρόσωπο) ή της επωνυμίας
της εταιρείας και του ονοματεπωνύμου του νομίμου εκπροσώπου της (για νομικά
πρόσωπα), με ευθύνη του ενδιαφερομένου, η ταχυδρομική διεύθυνση του
Καταστήματος, οι δραστηριότητες του άρθρου 1 οι οποίες αφορούν στο Κατάστημα
καθώς και το ονοματεπώνυμο του υγειονομικώς και αγορανομικώς υπευθύνου (ανάλογα
με την περίπτωση). Η βεβαίωση υποβολής γνωστοποίησης επέχει θέση άδειας ίδρυσης
και λειτουργίας για το συγκεκριμένο Κατάστημα λιανικής διάθεσης τροφίμων και
ποτών. Ο δήμος οφείλει να μη ζητά από τον ενδιαφερόμενο άλλα δικαιολογητικά
πλέον των υπεύθυνων δηλώσεων και του παραβόλου, για τις συγκεκριμένες
δραστηριότητες του άρθρου 1.
5. Ο δήμος κοινοποιεί
το έντυπο της γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας του συγκεκριμένου
Καταστήματος, εντός πέντε (5) ημερών, στην οικεία υπηρεσία δόμησης, την
υγειονομική υπηρεσία της οικείας Περιφερειακής Ενότητας και την πυροσβεστική
υπηρεσία. Οι ανωτέρω υπηρεσίες προκειμένου να διαπιστωθεί η συνδρομή των
νομίμων προϋποθέσεων και η ακρίβεια των δηλουμένων στοιχείων, διενεργούν
υποχρεωτικά δειγματοληπτικό έλεγχο σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) επί του
συνόλου των Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων
και ποτών τα οποία ιδρύονται και λειτουργούν σύμφωνα με την παρούσα.
6. Σε περίπτωση που
κατά τον δειγματοληπτικό ή τον έκτακτο έλεγχο διαπιστωθεί παράβαση η οποία
δικαιολογεί την οριστική παύση της λειτουργίας του Καταστήματος ή την διακοπή
της λειτουργίας του για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, η υπηρεσία που
διενήργησε τον έλεγχο και διαπίστωσε την παράβαση, ενημερώνει σχετικά την
αρμόδια υπηρεσία του δήμου.
7. Προϋπόθεση για την
έναρξη της δραστηριότητας του Καταστήματος είναι η προηγούμενη έκδοση βεβαίωσης
άσκησης επιτηδεύματος του ενδιαφερομένου από την αρμόδια δημόσια οικονομική
υπηρεσία. Σε περίπτωση μεταβολής ή διακοπής εργασιών καθώς και για κάθε
περίπτωση αντικατάστασης άδειας που προϋποθέτει ενημέρωση της οικείας οικονομικής
υπηρεσίας ενημερώνεται και η οικεία υπηρεσία του δήμου.
8. Προϋπόθεση για τη
γνωστοποίηση ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος
λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών, είναι η μη ύπαρξη, εις βάρους του
ενδιαφερομένου, βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δήμο, με εξαίρεση τις
περιπτώσεις εκκρεμοδικίας και του διακανονισμού καταβολής αυτών, σύμφωνα με τη
σχετική νομοθεσία.
9. Για τις
δραστηριότητες 18, 19 του άρθρου 1 απαιτείται μόνον η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης
του ενδιαφερομένου (περίπτωση α, παρ. 1)
Άρθρο 4
Διαδικασία και δικαιολογητικά για την αντικατάσταση της γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών
Διαδικασία και δικαιολογητικά για την αντικατάσταση της γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών
1.
Η γνωστοποίηση ίδρυσης και λειτουργίας Κ.Υ.Ε. λιανικής διάθεσης τροφίμων και
ποτών αντικαθίσταται με νέα γνωστοποίηση χωρίς την τήρηση περαιτέρω διαδικασίας
στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) Λειτουργίας καταστήματος από νέο πρόσωπο εφόσον δεν έχει γίνει μεταφορά, επέκταση, αλλαγή της χρήσης ή τροποποίηση των υγειονομικών όρων λειτουργίας του καταστήματος.
Η αντικατάσταση της γνωστοποίησης δεν είναι δυνατή αν έχει διαπιστωθεί παράβαση που δικαιολογεί την ανάκλησή της.
Η αντικατάσταση της γνωστοποίησης δεν είναι δυνατή αν έχει επιβληθεί στο κατάστημα η διοικητική ποινή της προσωρινής παύσης της ίδρυσης και λειτουργίας.
β) Αποχώρησης ή αντικατάστασης για οποιοδήποτε λόγο του νομίμου εκπροσώπου ή του υγειονομικώς ή αγορανομικώς υπευθύνου της επιχείρησης.
γ) Αλλαγής νομικής μορφής εταιρείας, εφόσον ο Α.Φ.Μ. παραμένει ίδιος.
δ) Αλλαγής επωνυμίας.
α) Λειτουργίας καταστήματος από νέο πρόσωπο εφόσον δεν έχει γίνει μεταφορά, επέκταση, αλλαγή της χρήσης ή τροποποίηση των υγειονομικών όρων λειτουργίας του καταστήματος.
Η αντικατάσταση της γνωστοποίησης δεν είναι δυνατή αν έχει διαπιστωθεί παράβαση που δικαιολογεί την ανάκλησή της.
Η αντικατάσταση της γνωστοποίησης δεν είναι δυνατή αν έχει επιβληθεί στο κατάστημα η διοικητική ποινή της προσωρινής παύσης της ίδρυσης και λειτουργίας.
β) Αποχώρησης ή αντικατάστασης για οποιοδήποτε λόγο του νομίμου εκπροσώπου ή του υγειονομικώς ή αγορανομικώς υπευθύνου της επιχείρησης.
γ) Αλλαγής νομικής μορφής εταιρείας, εφόσον ο Α.Φ.Μ. παραμένει ίδιος.
δ) Αλλαγής επωνυμίας.
2. Για την
αντικατάσταση της γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος
υγειονομικού ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών των περιπτώσεων
της παρ. 1 υποβάλλεται στον οικείο δήμο, σε ΚΕΠ που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο
Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ) ή μέσω του ηλεκτρονικού ΕΚΕ (ΕRΜIS-EUGO) υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερομένου
συνοδευόμενη με τα εξής δικαιολογητικά:
α) Υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερομένου στην οποία αναγράφεται για ποιά/ποιές από τις περιπτώσεις της παραγράφου 1 αιτείται την αντικατάσταση της γνωστοποίησης, συνοδευόμενη υποχρεωτικά από το έντυπο του Μέρους Β΄ του Παραρτήματος. Στην περίπτωση λειτουργίας του καταστήματος από νέο πρόσωπο, υπεύθυνη δήλωση υποβάλλεται και από το πρόσωπο που κατέχει την υπό αντικατάσταση γνωστοποίησης.
α) Υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερομένου στην οποία αναγράφεται για ποιά/ποιές από τις περιπτώσεις της παραγράφου 1 αιτείται την αντικατάσταση της γνωστοποίησης, συνοδευόμενη υποχρεωτικά από το έντυπο του Μέρους Β΄ του Παραρτήματος. Στην περίπτωση λειτουργίας του καταστήματος από νέο πρόσωπο, υπεύθυνη δήλωση υποβάλλεται και από το πρόσωπο που κατέχει την υπό αντικατάσταση γνωστοποίησης.
β)
Στην περίπτωση λειτουργίας του καταστήματος από νέο πρόσωπο υποβάλλεται
υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86, με την οποία θα δηλώνεται ότι:
«Ως νέος κύριος του
καταστήματος……(είδος καταστήματος)……., στην οδό…….., δηλώνω ότι δεν έχει
επέλθει μεταφορά, επέκταση, αλλαγή χρήσης ή τροποποίηση των υγειονομικών όρων
λειτουργίας, βάσει των οποίων χορηγήθηκε η ισχύουσα άδεια στον/στην ………
(αναφέρεται το όνομα του κατόχου της άδειας που αντικαθίσταται) ή βάσει των
οποίων υπεβλήθη η γνωστοποίησης από τον/την ………(αναφέρεται το όνομα του
ενδιαφερομένου του οποίου η γνωστοποίηση αντικαθίσταται)».
γ)
Το προβλεπόμενο από την υπουργική απόφαση 61167/17-12-2007 (ΦΕΚ 2438 Β)
παράβολο για την περίπτωση λειτουργίας του Καταστήματος από νέο πρόσωπο. Σε
περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής μέσω ΕΚΕ αποστέλλεται φωτοαντίγραφο του
αποδεικτικού κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό που υποδεικνύεται από το
ηλεκτρονικό ΕΚΕ (ERMIS-EUGO).
Στην περίπτωση που ο γνωστοποιών είναι φυσικό πρόσωπο, επιδεικνύει στον οικείο δήμο ή στο ΚΕΠ που λειτουργεί ως ΕΚΕ ή αποστέλλει ηλεκτρονικά το φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή άλλου εγγράφου όπως σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας αρχής, διαβατηρίου, άδειας οδήγησης ή ατομικού βιβλιαρίου υγείας όλων των ασφαλιστικών φορέων (από τα προβλεπόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 25 του Ν. 3731/2008). Αν ο γνωστοποιών είναι αλλοδαπός – πολίτης κράτους μη μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιδεικνύει στον οικείο δήμο ή στο ΚΕΠ που λειτουργεί ως ΕΚΕ ή αποστέλλει ηλεκτρονικά φωτοαντίγραφο ισχύουσας άδειας διαμονής που του επιτρέπει την άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας. Αν ο γνωστοποιών είναι ομογενής επιδεικνύει στον οικείο δήμο ή στο ΚΕΠ που λειτουργεί ως ΕΚΕ ή αποστέλλει ηλεκτρονικά φωτοαντίγραφο ειδικής ταυτότητας ομογενούς ή προξενικής θεώρησης για επαναπατρισμό.
Στην περίπτωση που ο γνωστοποιών είναι φυσικό πρόσωπο, επιδεικνύει στον οικείο δήμο ή στο ΚΕΠ που λειτουργεί ως ΕΚΕ ή αποστέλλει ηλεκτρονικά το φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή άλλου εγγράφου όπως σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας αρχής, διαβατηρίου, άδειας οδήγησης ή ατομικού βιβλιαρίου υγείας όλων των ασφαλιστικών φορέων (από τα προβλεπόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 25 του Ν. 3731/2008). Αν ο γνωστοποιών είναι αλλοδαπός – πολίτης κράτους μη μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιδεικνύει στον οικείο δήμο ή στο ΚΕΠ που λειτουργεί ως ΕΚΕ ή αποστέλλει ηλεκτρονικά φωτοαντίγραφο ισχύουσας άδειας διαμονής που του επιτρέπει την άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας. Αν ο γνωστοποιών είναι ομογενής επιδεικνύει στον οικείο δήμο ή στο ΚΕΠ που λειτουργεί ως ΕΚΕ ή αποστέλλει ηλεκτρονικά φωτοαντίγραφο ειδικής ταυτότητας ομογενούς ή προξενικής θεώρησης για επαναπατρισμό.
Στην περίπτωση που η
ίδρυση και λειτουργία γνωστοποιείται από εταιρεία κατατίθενται με την υποβολή
των υπεύθυνων δηλώσεων και του παραβόλου ή αποστέλλονται ηλεκτρονικά:
iii) Πιστοποιητικό της
αρμόδιας για την τήρηση του μητρώου διοικητικής ή δικαστικής αρχής περί μη
λύσης και περί μη πτώχευσης της εταιρείας
iv) Βεβαίωση της αρμόδιας για την τήρηση
του μητρώου διοικητικής αρχής περί της νομίμου εκπροσώπησης της εταιρείας.
Ειδικότερα σε περίπτωση αντικατάστασης της γνωστοποίησης λόγω κληρονομικής διαδοχής απαιτείται η επίδειξη στον οικείο δήμο ή στο ΚΕΠ που λειτουργεί ως ΕΚΕ ή η ηλεκτρονική αποστολή:
Ειδικότερα σε περίπτωση αντικατάστασης της γνωστοποίησης λόγω κληρονομικής διαδοχής απαιτείται η επίδειξη στον οικείο δήμο ή στο ΚΕΠ που λειτουργεί ως ΕΚΕ ή η ηλεκτρονική αποστολή:
• Φωτοαντιγράφου της
απόφασης του οικείου Πρωτοδικείου με το οποίο δημοσιεύτηκε η διαθήκη, καθώς και
του πιστοποιητικού του ίδιου δικαστηρίου περί μη δημοσίευσης άλλης διαθήκης. Σε
περίπτωση κατά την οποία η διαθήκη είναι ιδιόγραφη, απαιτείται από το ανωτέρω
δικαστήριο η κήρυξή της ως «κυρίας».
• Αν δεν υπάρχει
διαθήκη, ο ενδιαφερόμενος οφείλει να προσκομίσει ή να αποστείλει ηλεκτρονικά
φωτοαντίγραφο κληρονομητηρίου (άρθρα 1956 επ. Αστικού Κώδικα).
Μέχρι την έκδοση του
κληρονομητηρίου είναι δυνατή η αντικατάσταση της γνωστοποίησης στο όνομα του
ενδιαφερομένου, υπό την προϋπόθεση κατάθεσης (ή ηλεκτρονικής αποστολής) στον
οικείο δήμο πιστοποιητικού εγγύτερων συγγενών και υπευθύνων δηλώσεων αυτών περί
της συνέχισης της δραστηριότητας από το συγκεκριμένο πρόσωπο.
Ο οικείος δήμος με την υποβολή των υπεύθυνων δηλώσεων και του παραβόλου για την αντικατάσταση της γνωστοποίησης χορηγεί στον ενδιαφερόμενο βεβαίωση υποβολής γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών. Στη βεβαίωση αυτή αναγράφεται, πέραν του ονοματεπωνύμου (για φυσικό πρόσωπο) ή της επωνυμίας της εταιρείας και του ονοματεπωνύμου του νομίμου εκπροσώπου της (για νομικά πρόσωπα), με ευθύνη του ενδιαφερομένου, η ταχυδρομική διεύθυνση του Καταστήματος, οι δραστηριότητες του άρθρου 1 οι οποίες αφορούν στο Κατάστημα, το ονοματεπώνυμο του υγειονομικώς και αγορανομικώς υπευθύνου (ανάλογα με την περίπτωση) καθώς και για ποια από τις περιπτώσεις της παρ. 1 υπεβλήθη η αντικατάσταση της γνωστοποίησης. Η βεβαίωση υποβολής γνωστοποίησης επέχει θέση αντικατάστασης της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας για το συγκεκριμένο Κατάστημα λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών.
Ο δήμος κοινοποιεί το έντυπο της αντικατάστασης γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας του συγκεκριμένου Καταστήματος, εντός πέντε (5) ημερών, στην οικεία υπηρεσία δόμησης, την υγειονομική υπηρεσία της οικείας Περιφερειακής Ενότητας και την πυροσβεστική υπηρεσία.
Ο οικείος δήμος με την υποβολή των υπεύθυνων δηλώσεων και του παραβόλου για την αντικατάσταση της γνωστοποίησης χορηγεί στον ενδιαφερόμενο βεβαίωση υποβολής γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών. Στη βεβαίωση αυτή αναγράφεται, πέραν του ονοματεπωνύμου (για φυσικό πρόσωπο) ή της επωνυμίας της εταιρείας και του ονοματεπωνύμου του νομίμου εκπροσώπου της (για νομικά πρόσωπα), με ευθύνη του ενδιαφερομένου, η ταχυδρομική διεύθυνση του Καταστήματος, οι δραστηριότητες του άρθρου 1 οι οποίες αφορούν στο Κατάστημα, το ονοματεπώνυμο του υγειονομικώς και αγορανομικώς υπευθύνου (ανάλογα με την περίπτωση) καθώς και για ποια από τις περιπτώσεις της παρ. 1 υπεβλήθη η αντικατάσταση της γνωστοποίησης. Η βεβαίωση υποβολής γνωστοποίησης επέχει θέση αντικατάστασης της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας για το συγκεκριμένο Κατάστημα λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών.
Ο δήμος κοινοποιεί το έντυπο της αντικατάστασης γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας του συγκεκριμένου Καταστήματος, εντός πέντε (5) ημερών, στην οικεία υπηρεσία δόμησης, την υγειονομική υπηρεσία της οικείας Περιφερειακής Ενότητας και την πυροσβεστική υπηρεσία.
3. Για την
αντικατάσταση της γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος
υγειονομικού ενδιαφέροντος, όταν προστίθεται εντός αυτού δραστηριότητα η οποία
εμπίπτει στις περιπτώσεις του άρθρου 1 της παρούσας, υποβάλλονται στον οικείο
δήμο, σε ΚΕΠ που λειτουργεί ως Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης (ΕΚΕ) ή μέσω του
ηλεκτρονικού ΕΚΕ (ΕRΜIS-EUGO)
α) Υπεύθυνη δήλωση του
ενδιαφερομένου με την οποία δηλώνεται η δραστηριότητα του άρθρου 1 που
προστίθεται εντός του Καταστήματος συνοδευόμενη υποχρεωτικά από το έντυπο του
Μέρους Β΄ του Παραρτήματος.
β) Το προβλεπόμενο από
την υπουργική απόφαση 61167/17-12-2007 (ΦΕΚ 2438 Β) παράβολο για τις
περιπτώσεις αντικατάστασης. Σε περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής μέσω ΕΚΕ
αποστέλλεται φωτοαντίγραφο του αποδεικτικού κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό
που υποδεικνύεται από το ηλεκτρονικό ΕΚΕ (ERMIS-EUGO).
γ) Υπεύθυνη δήλωση του
Ν.1599/86, με την οποία θα δηλώνεται ότι: «Τηρούνται οι υγειονομικοί όροι που
απαιτούνται από τις κείμενες διατάξεις και δεν επήλθε οποιαδήποτε κτιριοδομική
μεταβολή του καταστήματος μου που ευρίσκεται στη διεύθυνση…………..».
δ) Εφόσον το κατάστημα
στεγάζεται σε χώρο οριζόντιας ιδιοκτησίας, κατατίθεται ή αποστέλλεται
ηλεκτρονικά και υπεύθυνη δήλωση του διαχειριστή της πολυκατοικίας ή, ελλείψει
διαχειριστή ή άρνησης αυτού, του ιδιοκτήτη του χώρου, στον οποίο θα
εγκατασταθεί το κατάστημα, στην οποία δηλώνεται ότι ο Κανονισμός της
Πολυκατοικίας ή, ελλείψει κανονισμού, η πλειοψηφία των ιδιοκτητών των
συστεγαζόμενων στο ίδιο κτίριο διαμερισμάτων (εξαιρουμένων των ιδιοκτητών των
λοιπών χώρων- καταστημάτων, βοηθητικών χώρων κλπ) δεν απαγορεύει τη χρήση του
χώρου τούτου για τη λειτουργία που πρόκειται να προστεθεί στο κατάστημα.
Ο οικείος δήμος με την
υποβολή των υπεύθυνων δηλώσεων καθώς και του παραβόλου για την αντικατάσταση
της γνωστοποίησης όταν προστίθεται εντός αυτού δραστηριότητα η οποία εμπίπτει
στις περιπτώσεις του άρθρου 1 της παρούσας, χορηγεί στον ενδιαφερόμενο βεβαίωση
υποβολής αντικατάστασης γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος
Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών. Στη βεβαίωση
αυτή αναγράφεται, πέραν του ονοματεπωνύμου (για φυσικό πρόσωπο) ή της επωνυμίας
της εταιρείας και του ονοματεπωνύμου του νομίμου εκπροσώπου της (για νομικά
πρόσωπα), με ευθύνη του ενδιαφερομένου η ταχυδρομική διεύθυνση του
Καταστήματος, οι δραστηριότητες του άρθρου 1 οι οποίες αφορούν στο Κατάστημα,
το ονοματεπώνυμο του υγειονομικώς και αγορανομικώς υπευθύνου (ανάλογα με την
περίπτωση). Η βεβαίωση υποβολής γνωστοποίησης όταν προστίθεται εντός αυτού
δραστηριότητα η οποία εμπίπτει στις περιπτώσεις του άρθρου 1 της παρούσας,
επέχει θέση αντικατάστασης της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας για το
συγκεκριμένο Κατάστημα διάθεσης τροφίμων και ποτών.
Ο δήμος κοινοποιεί το
έντυπο της αντικατάστασης γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας του
συγκεκριμένου Καταστήματος, εντός πέντε (5) ημερών, στην οικεία υπηρεσία
δόμησης, την υγειονομική υπηρεσία της οικείας Περιφερειακής Ενότητας και την
πυροσβεστική υπηρεσία.
4. Για την
αντικατάσταση της γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος
υγειονομικού ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών όταν
προστίθεται εντός αυτού δραστηριότητα εξαιρουμένων εκείνων που περιγράφονται
στο άρθρο 1, η διαδικασία αντικατάστασης της γνωστοποίησης πραγματοποιείται
σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/20-11-2013 (ΦΕΚ
Β 3106) κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Πολιτισμού και Τουρισμού,
Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Περιβάλλοντος, Υγείας
και Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών
έκδοσης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος,
Θεάτρου και Κινηματογράφου».
5. Αν καταργείται μια
ή περισσότερες από τις δραστηριότητες του Κ.Υ.Ε. δεν απαιτείται αντικατάσταση
της γνωστοποίησης από το δήμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου