Επιστολή
προς τους Διευθυντές το Γυμνασίων και Λυκείων του Νομού έστειλε ο πρόεδρος το Επιμελητηρίου Ημαθίας
σχετικά με τις σχολικές εκδρομές. Συγκεκριμένα
στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«Περισσότερο
από κάθε άλλη φορά,
λόγω των πρωτόγνωρων συνθηκών και αποτελεσμάτων, της
πρωτοφανούς σε έκταση οικονομικής κρίσης, που διαβιεί η χώρα, κρίνεται
απαραίτητη η στήριξη των επιχειρηματικών και επαγγελματικών δραστηριοτήτων του
τόπου μας.
Το
Επιμελητήριο Ημαθίας με την ευκαιρία ότι ακόμη είμαστε στην αρχή της νέας
σχολικής χρονιάς δράττει της αφορμής για τις ακόλουθες επισημάνσεις σε ότι αφορά τις πολυήμερες μαθητικές εκδρομές των τελευταίων τάξεων του
Λυκείου.
Είθισται
τα τελευταία χρόνια αυτές να πραγματοποιούνται σε χώρες του εξωτερικού και με
ταξιδιωτικά γραφεία που δραστηριοποιούνται σε άλλους νομούς. Σύμφωνα με
πληροφορίες που έχει συλλέξει το Επιμελητήριο μας, η πλειονότητα των προσφορών
που καταθέτουν οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις
του νομού μας ελάχιστα ή καθόλου δεν απέχουν από αυτές των άλλων νομών.
Ειδικότερα τα τελευταία χρόνια σχεδόν παγιοποιείται η κατάσταση αυτή. Αγνοούνται παντελώς τα ταξιδιωτικά γραφεία του νομού μας παραγνωρίζοντας στην ουσία την σχέση
«ωφέλειας- κόστους» και της προστιθέμενης αξίας που μπορεί και πρέπει να
προκύπτει στηρίζοντας γενικότερα την
κοινωνία της χώρας και ειδικότερα του νομού μας, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τα πολλαπλασιαστικά οφέλη. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο
νομό μας δραστηριοποιούνται τουριστικά
γραφεία με πολυετή εμπειρία και με καταξιωμένη
αναγνωρισιμότητα τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων του νομού και της χώρας. Η
πλειονότητα των οποίων είναι δεύτερης ίσως και τρίτης γενιάς, τα οποία έχουν
οργανώσει με μεράκι και επιτυχία τις μαθητικές εκδρομές των τωρινών πλέον
καθηγητών. Ήταν πάντα και θα πρέπει να είναι ένας από τους κυριότερους
συντελεστές επιτυχίας των σχολικών εκδρομών.
Αυτών που καθιστούν ισχυρές τις
θύμισες των νεανικών χρόνων του μαθητικού βίου. Αλήθεια τι θυμόμαστε όλοι μας από τις πολυήμερες
εκδρομές των μαθητικών μας χρόνων; Την ανεμελιά, τους συνοδούς καθηγητές και
τον οδηγό του λεωφορείου. Τον άνθρωπο της διπλανής πόρτας δηλαδή. Τον απλό
καθημερινό άνθρωπο που είτε σαν ιδιοκτήτης της
επιχείρησης είτε σαν οδηγός στέλεχος αυτής ξεκίνησε από χαμηλά και σήμερα διαθέτει ή στελεχώνει μια επιτυχημένη
επιχείρηση, τον άνθρωπο που εμπιστεύεται τα παιδιά του στους εκπαιδευτικούς,
τον άνθρωπο που θα ενδιαφερθεί περισσότερο
για τα παιδιά των συντοπιτών του, των συγγενών και των φίλων του. Τον
άνθρωπο που θα του λέτε εσείς και οι μαθητές σας «καλημέρα» και μετά την
εκδρομή. Τον άνθρωπο που θα σας θυμίζει
τις πιο ευχάριστες στιγμές και θα χαίρεται να σας εξυπηρετήσει. Τον άνθρωπο που
θα δώσει δουλειά σε κάποιους από τους μαθητές σας.
Υπό
τον φόβο ότι θα μπορούσε η παρούσα επιστολή να παρερμηνευθεί σας επισημαίνουμε τα
εξής:
Ο
ρόλος του Επιμελητηρίου είναι συμβουλευτικός και όχι παρεμβατικός. Σκοπός του
είναι η συμβολή του στην τόνωση της
επιχειρηματικότητας. Στις παρούσες συνθήκες όμως που είναι πρόδηλη η αναγκαιότητα καλλιέργειας της
επιχειρηματικότητας, για την
επανεκκίνηση της οικονομίας της χώρας ο ρόλος του είναι διττός θα πρέπει και να παρακινεί και να κατευθύνει.
– Και στην συγκεκριμένη περίπτωση με την
αμέριστη κατανόηση και βοήθεια των εκπαιδευτικών.
Για
να γίνει κάποιος γιατρός, μηχανικός,
δικηγόρος, καθηγητής, οικονομολόγος, λογιστής, σπουδάζει, μαθαίνει τα βασικά,
μαθαίνει την επιστήμη του και στην συνέχεια εισέρχεται στην αγορά εργασίας, ως
επί των πλείστων εισέρχεται και απευθύνεται στην αγορά του τόπου του.
Τι
κάνει όμως κάποιος που θέλει να γίνει επιχειρηματίας, ή στέλεχος κάποιας επιχείρησης; Τι σπουδάζει;
Που σπουδάζει; Που και πως μαθαίνει πώς να δημιουργήσει και πώς να λειτουργήσει
την επιχείρησή του είτε ως επικεφαλής, είτε ως εργαζόμενος;
Μαθαίνεται
η επιχειρηματικότητα πως και που;
Η απάντηση είναι: ΝΑΙ
Βεβαίως
και μαθαίνεται. Μαθαίνεται γιατί έχει σχέση με τον χαρακτήρα του ανθρώπου, την
αποφασιστικότητα του, τη θέληση για δημιουργία, για επιτυχία και οικονομική
εξασφάλιση. Μαθαίνεται γιατί υπακούει σε βασικές αρχές ανθρωπίνων σχέσεων,
θεμελιώδεις νόμους, συμπεριφορές και συνήθειες. Μαθαίνεται, ακολουθώντας
βασικές απλές έννοιες ανθρωπίνων σχέσεων
και γραπτών και άγραφων νόμων και κανόνων της αγοράς. Οι πρώτες επιρροές και
ερεθίσματα αντλούνται από την τοπική
αγορά σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της. Η επιχειρηματικότητα δηλαδή
ξεκινά από τον τόπο μας.
Η
Τοπική μας αγορά είναι που θα εκκολάπτει
επιχειρηματίες, με την συνεισφορά όλων μας, ικανός και
συνειδητοποιημένος, ώστε να εισέρχονται
με τόλμη και αυτοπεποίθηση και
αποφασιστικότητα στην επιχειρηματικότητα και στην αγορά εργασίας».
Με
Εκτίμηση
Ο
Πρόεδρος
Νικόλαος
Προδ. Ουσουλτζόγλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου