Την δική του οπτική στο θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων μου έδωσε ο ιδιοκτήτης μικρού ξενοδοχείου, προσπαθώντας να μου αποδείξει ότι έχει περισσότερους συνεταίρους απ' ό,τι νομίζουμε. Κάθε μέρα και ανεξάρτητα από το αν τα δωμάτια του είναι ανοικτά ή κλειστά, ο ίδιος καλείται να πληρώσει φόρους υπέρ των κληρονόμων του Ελβις και
υπέρ των πρωταγωνιστών της Πολυκατοικίας. Όχι της δεξιάς πολυκατοικίας, που έλεγε ο Καρατζαφέρης, αλλά του σήριαλ του Mega.
Εχει μία μονάδα σαράντα δωματίων και γι' αυτά καλείται να πληρώσει κάθε χρόνο περισσότερα από 12.000 ευρώ σε πνευματικά δικαιώματα στην ΑΕΠΙ και στους Έλληνες ηθοποιούς. Στην ΑΕΠΙ πληρώνουν όλοι όσοι έχουν κατάστημα στο οποίο παίζει μουσική, ακόμη κι αν αυτή είναι από το ραδιόφωνο. Το ραδιόφωνο πληρώνει πνευματικά δικαιώματα, αλλά το ίδιο καλείται να κάνει και το καφενείο του χωριού που έχει ανοικτό ένα τρανζίστορ.
Εδώ και λίγο καιρό πνευματικά δικαιώματα εισπράττουν και οι Έλληνες ηθοποιοί. Έχουν το δικαίωμα να απαιτήσουν χρήματα, αρκεί να υπάρχει σε μαγαζί ή ξενοδοχείο τηλεόραση. Ένα μέρος των χρημάτων δίδεται σε όσους ηθοποιούς συμμετείχαν σε σήριαλ που προβάλλονται από την τηλεόραση, ανεξάρτητα αν προβάλλονται πρώτη ή τριακοστή φορά. Επίσης, είναι ανεξάρτητο αν στο μέρος που είναι η τηλεόραση υπάρχει σήμα ή όχι. Μπορεί να πληρώνει κανείς την nova για να βλέπουν οι πελάτες του στο ξενοδοχείο το fox, αλλά οι ηθοποιοί απαιτούν το δικό τους μερτικό. Πάλι καλά που δεν έχουν ακόμη πάρει χαμπάρι την φάμπρικα τα σωματεία ηθοποιών της αλλοδαπής.
Ποιό είναι το σκεπτικό; Ότι οι πελάτες των ξενοδοχείων τα διαλέγουν επειδή έχουν τηλεόραση και επειδή η τηλεόραση δείχνει τα αγαπημένα τους σήριαλ. Δηλαδή, ξεκινάει ο άλλος να κάνει 100 ή 200 χιλιόμετρα να πάει σε ένα βουνό για δύο μέρες και θα κλειδωθεί στο δωμάτιο να δει την Λάμψη του Φώσκολου!
Υπάρχει κι ένα θέμα δημοκρατίας, όπως θα έλεγαν αρκετοί φίλοι. Ειδικά η ΑΕΠΙ, μία ιδιωτική εταιρεία, έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί την αστυνομία για να φέρει σε πέρας το έργο της. Εχει στην υπηρεσία της δημοσίους υπαλλήλους σαν να πρόκειται για δικούς της υπαλλήλους. Σε αρκετές περιοχές της χώρας η αστυνομία ασχολείται κυρίως με τις εισπράξεις της ΑΕΠΙ.
Υπάρχουν πολλά ερωτήματα. Όπως το αν οι κληρονόμοι του Έλβις παίρνουν πράγματι τα χρήματα που εισπράττει ο υπάλληλος της ΑΕΠΙ από τον καφενέ της Άνω Παναγιάς και μάλιστα με την συνδρομή των επίλεκτων δυνάμεων της αστυνομίας. Από την άλλη, η αντίθεση στις υπερβολές δεν μπορεί να αποτελέσει παράθυρο για να μην πληρώνονται πνευματικά δικαιώματα. Μόνο που κάποιος θα πρέπει να το κάνει. Να κοιτάξει τι πραγματικά συμβαίνει και τι θα πρέπει να διορθωθεί. Διότι όπως πάει θα εμφανιστούν σε λίγο και οι παλαίμαχοι ποδοσφαιριστές για να διεκδικήσουν μερτικό από τα άδεια δωμάτια του ξενοδοχείου του φίλου μας. Γιατί όχι; Στην Ελλάδα είναι αρκετό να νομίζει κανείς ότι μία επιχείρηση δουλεύει. Όλοι θα ζητήσουν από αυτή την επιχείρηση το δικό τους ... μερτικό.
Θανάσης Μαυρίδης
www.capital.gr
υπέρ των πρωταγωνιστών της Πολυκατοικίας. Όχι της δεξιάς πολυκατοικίας, που έλεγε ο Καρατζαφέρης, αλλά του σήριαλ του Mega.
Εχει μία μονάδα σαράντα δωματίων και γι' αυτά καλείται να πληρώσει κάθε χρόνο περισσότερα από 12.000 ευρώ σε πνευματικά δικαιώματα στην ΑΕΠΙ και στους Έλληνες ηθοποιούς. Στην ΑΕΠΙ πληρώνουν όλοι όσοι έχουν κατάστημα στο οποίο παίζει μουσική, ακόμη κι αν αυτή είναι από το ραδιόφωνο. Το ραδιόφωνο πληρώνει πνευματικά δικαιώματα, αλλά το ίδιο καλείται να κάνει και το καφενείο του χωριού που έχει ανοικτό ένα τρανζίστορ.
Εδώ και λίγο καιρό πνευματικά δικαιώματα εισπράττουν και οι Έλληνες ηθοποιοί. Έχουν το δικαίωμα να απαιτήσουν χρήματα, αρκεί να υπάρχει σε μαγαζί ή ξενοδοχείο τηλεόραση. Ένα μέρος των χρημάτων δίδεται σε όσους ηθοποιούς συμμετείχαν σε σήριαλ που προβάλλονται από την τηλεόραση, ανεξάρτητα αν προβάλλονται πρώτη ή τριακοστή φορά. Επίσης, είναι ανεξάρτητο αν στο μέρος που είναι η τηλεόραση υπάρχει σήμα ή όχι. Μπορεί να πληρώνει κανείς την nova για να βλέπουν οι πελάτες του στο ξενοδοχείο το fox, αλλά οι ηθοποιοί απαιτούν το δικό τους μερτικό. Πάλι καλά που δεν έχουν ακόμη πάρει χαμπάρι την φάμπρικα τα σωματεία ηθοποιών της αλλοδαπής.
Ποιό είναι το σκεπτικό; Ότι οι πελάτες των ξενοδοχείων τα διαλέγουν επειδή έχουν τηλεόραση και επειδή η τηλεόραση δείχνει τα αγαπημένα τους σήριαλ. Δηλαδή, ξεκινάει ο άλλος να κάνει 100 ή 200 χιλιόμετρα να πάει σε ένα βουνό για δύο μέρες και θα κλειδωθεί στο δωμάτιο να δει την Λάμψη του Φώσκολου!
Υπάρχει κι ένα θέμα δημοκρατίας, όπως θα έλεγαν αρκετοί φίλοι. Ειδικά η ΑΕΠΙ, μία ιδιωτική εταιρεία, έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί την αστυνομία για να φέρει σε πέρας το έργο της. Εχει στην υπηρεσία της δημοσίους υπαλλήλους σαν να πρόκειται για δικούς της υπαλλήλους. Σε αρκετές περιοχές της χώρας η αστυνομία ασχολείται κυρίως με τις εισπράξεις της ΑΕΠΙ.
Υπάρχουν πολλά ερωτήματα. Όπως το αν οι κληρονόμοι του Έλβις παίρνουν πράγματι τα χρήματα που εισπράττει ο υπάλληλος της ΑΕΠΙ από τον καφενέ της Άνω Παναγιάς και μάλιστα με την συνδρομή των επίλεκτων δυνάμεων της αστυνομίας. Από την άλλη, η αντίθεση στις υπερβολές δεν μπορεί να αποτελέσει παράθυρο για να μην πληρώνονται πνευματικά δικαιώματα. Μόνο που κάποιος θα πρέπει να το κάνει. Να κοιτάξει τι πραγματικά συμβαίνει και τι θα πρέπει να διορθωθεί. Διότι όπως πάει θα εμφανιστούν σε λίγο και οι παλαίμαχοι ποδοσφαιριστές για να διεκδικήσουν μερτικό από τα άδεια δωμάτια του ξενοδοχείου του φίλου μας. Γιατί όχι; Στην Ελλάδα είναι αρκετό να νομίζει κανείς ότι μία επιχείρηση δουλεύει. Όλοι θα ζητήσουν από αυτή την επιχείρηση το δικό τους ... μερτικό.
Θανάσης Μαυρίδης
www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου